reklama

Všetko naopak

Kvôli mojej neprítomnosti na tlačovej konferencii Andreja Kisku sa na mňa znieslo množstvo kritiky. Nechcel som sa brániť a reagovať, aby som nepoškodil šance Andreja Kisku pred druhým kolom. Tento blog zverejňujem o 22:00 v sobotu po zatvorení volebných miestností. Výsledky volieb ešte nie sú známe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (48)

Už od novembra som tvrdil, a bol som prvý, ktorý tak urobil, že v druhom kole demokratický kandidát musí podporiť demokratického kandidáta, ktorý sa stretne s Robertom Ficom. Tvrdil som to v novembri a aj počas celej volebnej kampane.

A teraz k mojej neúčasti na tlačovej konferencii. Pozval ma na ňu Andrej Kiska – sms-kou a jedným krátkym telefonickým rozhovorom. Napísal mi, že chce, aby sme traja kandidáti urobili tlačovú konferenciu na tému „Výzva občanom, aby prišli voliť.“ Nie na tému podpory Andreja Kisku. O podporu ma Andrej Kiska nepožiadal. Napriek tomu som mu ju v písomnej forme znovu zopakoval. Čakal som, že A. Kiska mne a pánovi Procházkovi navrhne osobné stretnutie, na ktorom si znenie výzvy dohodneme. A upresníme si aj to, čo povieme novinárom, aby posolstvo bolo čo najsilnejšie. No žiadne také stretnutie sa neuskutočnilo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na tlačovú konferenciu som napokon neprišiel z dvoch hlavných dôvodov. Bola amatérsky zorganizovaná a nebolo vôbec jasné, čo na nej zaznie a ktorý z kandidátov s čím vystúpi. Tím prezidentského kandidáta by si na takomto spoločnom vyhlásení mal dať záležať viac, než ho riešiť sms-kami. Dôkazom chaosu okolo tlačovky bolo aj samotné vystúpenie Rada Procházku, ktorý bol očividne zmätený.

Po druhé, k Andrejovi Kiskovi som mal a mám výhrady. Je to logické a prirodzené, veď sme proti sebe kandidovali v prvom kole. Napriek tomu tvrdím, že určite bude lepšie, ak sa prezidentom stane on, než Robert Fico. Mal som opodstatnenú obavu, že v prípade novinárskych otázok, ktoré sa budú vracať k mojim výhradám voči Andrejovi Kiskovi, bude moja podpora oslabená a môžem mu viac uškodiť, než pomôcť. Na toto riziko mal však myslieť aj volebný štáb Andreja Kisku a nepríjemnej situácii predísť. Cez sms-ky sa to riešiť naozaj nemôže.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Keď chlap sľúbi, že príde na tlačovku, tak svoje slovo dodrží.“ Áno, s tým nemožno nesúhlasiť. Chlap má prísť a chlapsky odpovedať aj novinárom. Priznám sa však, trochu som sa obával otázky, ako som to myslel napríklad so svojou poznámkou k snahe vstupu pána Kisku do komunistickej strany, ktorú som mu adresoval v prvom kole. Musel by som, ako správny chlap, zopakovať to, čo som mu povedal v priamom prenose. Ja totiž neverím, že ak niekto hrá pesničky Karla Kryla, môže mať snahu vstúpiť do komunistickej strany. Takouto odpoveďou by som však siahal na preferencie pána Kisku v prospech Roberta Fica a opäť by sa spustili scestné konšpiračné teórie, že som niekoho “trójsky kôň”. Musím sa skromne priznať, že až taký chlap nie som.

Milan Kňažko

Milan Kňažko

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Občiansky kandidát na primátora, pretože dôvera Bratislavčanov zaväzuje. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu